logo
Informacje ogólne » Załatwianie spraw » Referaty
Referat Oświaty i Spraw Obywatelskich
A R T Y K U Ł   A R C H I W A L N Y


W Referacie Oświaty i Spraw Obywatelskich są następujące stanowiska:

Kierownik Referatu
Ds. obronnych, obrony cywilnej i ochrony przeciwpożarowej
Ds. oświaty, kultury, sportu i turystyki
Ds. obywatelskich

Referat Oświaty i Spraw Obywatelskich zajmuje się prowadzeniem spraw związanych z działaniem publicznych gimnazjów, szkół podstawowych i przedszkoli oraz realizacją zadań Gminy w dziedzinie spraw obywatelskich, a w szczególności:
1) przygotowywaniem propozycji dotyczących sieci szkół podstawowych, gimnazjów i przedszkoli,
2) udziałem w pracach nad przygotowywaniem projektów organizacyjnych szkół podstawowych, gimnazjów i przedszkoli,
3) organizacją bezpłatnego transportu dzieci do i ze szkoły,
4) organizowaniem konkursów na stanowiska dyrektora szkoły podstawowej, gimnazjum i przedszkola oraz przygotowywanie materiałów niezbędnych do podjęcia zarządzenia Wójta o powierzeniu funkcji bez konkursu,
5) przygotowywaniem propozycji oceny dyrektorów szkół podstawowych, gimnazjów i przedszkoli,
6) przygotowywaniem projektu budżetu w części dotyczącej oświaty, kultury, sportu i turystyki,
7) współpracą z organem sprawującym nadzór pedagogiczny,
8) organizowaniem letniego wypoczynku dzieci,
9) współpracą z dyrektorami w zakresie stosunku pracy pracowników oświaty,
10) współpracą ze Skarbnikiem Gminy w zakresie bieżącej oceny realizacji budżetu w części dotyczącej oświaty, kultury, sportu i turystyki,
11) realizacją na obszarze Gminy zadań wynikających z przepisów w dziedzinie kultury i sztuki oraz kultury fizycznej sportu i turystyki,
12) organizowaniem imprez kulturalnych, turystycznych i sportowych,
13) realizowaniem zadań związanych z budową i utrzymaniem urządzeń sportowych i rekreacyjnych,
14) współdziałaniem w rozwoju kultury fizycznej ze stowarzyszeniami, klubami i innymi organizacjami oraz udzielanie im pomocy w realizacji zadań,
15) koordynacją działań związanych z możliwością pozyskiwania funduszy zewnętrznych grantów oraz realizacji programów pomocowych przez referat i placówki oświatowe,
16) inicjowaniem działań w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznego finansowania dla inwestycji o charakterze oświatowym,
17) współpracą w przygotowywaniu projektów i wniosków aplikacyjnych o zewnętrzne źródła finansowania,
18) przygotowywaniem sprawozdań i informacji z realizacji projektów wspartych zewnętrznym finansowaniem,
19) szczególnie starannym nadzorowaniem umów na realizację zadań oświatowych,
20) prowadzeniem postępowań przetargowych dla inwestycji o charakterze oświatowym,
21) prowadzenien ewidencji pól biwakowych oraz innych obiektów świadczących usługi hotelarskie oraz kontrolą tych obiektów,
22) prowadzeniem ewidencji oświatowych placówek niepublicznych funkcjonujących w Gminie,
23) prowadzeniem rejestru instytucji kultury,
24) prowadzeniem spraw związanych z nadawaniem stopnia awansu zawodowego nauczycielom kontraktowym,
25) współdziałaniem z dyrektorami gimnazjów i szkół podstawowych w zakresie upowszechniania i popularyzacji kultury i kultury fizycznej,
26) prowadzeniem spraw ochrony przeciwpożarowej na terenie Gminy,
27) prowadzeniem obsługi kancelaryjno-biurowej jednostek OSP z terenu Gminy.
28) prowadzeniem spraw wynikających z pełnienia przez Wójta funkcji Szefa Obrony Cywilnej Gminy:
a)zabezpieczenie prac i działania Zespołu Kierowania Obroną Cywilną w czasie wystąpienia nadzwyczajnych zdarzeń i zagrożeń (klęsk żywiołowych, stanu wojny itp.),
b)obsługa Zespołu Reagowania Kryzysowego,
29) realizacją zadań obronnych,
30) pełnieniem funkcji Pełnomocnika d/s ochrony informacji niejawnych i realizacja zadań z zakresu z ochrony informacji niejawnych,
31) prowadzeniem kancelarii tajnej,
32) prowadzeniem spraw wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
33) koordynowaniem działań w zakresie zapobiegania i zwalczania patologii społecznej,
34) współpracą z Zakładami Opieki Zdrowotnej z terenu gminy oraz Narodowym Funduszem Zdrowia w zakresie profilaktyki zdrowotnej,
35) współpracą z GOPS w zakresie realizowanych zadań związanych z pomocą dla mieszkańców gminy
36) prowadzeniem spraw z zakresu ewidencji ludności,
37) prowadzeniem postępowań i wydawaniem decyzji administracyjnych w sprawach spornych o zameldowanie oraz wymeldowanie,
38) współdziałaniem z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji, Rządowym Centrum Informacyjnym, Centralnym Biurem Adresowym, Wojskowymi Komendantami Uzupełnień,
39) udostępnianiem danych osobowych ze zbiorów meldunkowych i zbioru PESEL – zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Kontakt:

(029) 761-31-07 wew. 116
Autor : Łukasz Wasilewski
Zredagował(a) : Łukasz Wasilewski
Data wprowadzenia : 2007-05-18 10:48:06
Data ostatniej modyfikacji : 2007-05-18 10:48:06
Liczba wyświetleń : 1153

Redaktor  Data modyfikacji 
Łukasz Wasilewski  09.10.2017 09:33pokaż tą wersję



licznik odwiedzin: 1077705