logo
Informacje ogólne » Załatwianie spraw » Referaty
Referat Budżetu i Finansów
A R T Y K U Ł   A R C H I W A L N Y


W Referacie Budżetu i Finansów są następujące stanowiska pracy:

Skarbnik - Kierownik Referatu
Ds. wymiaru podatków i opłat
Ds. płac
Ds. księgowości podatków i opłat
Ds. księgowości budżetowej
Ds. prowadzenia kasy

Referat Budżetu i Finansów zajmuje się prowadzeniem spraw związanych z opracowywaniem projektu budżetu i sprawozdań finansowych, z obsługą finansowo - księgową Gminy oraz z wymiarem i poborem podatków, opłat i innych należności, a w szczególności:
1) opracowywaniem projektu budżetu Gminy,
2) sporządzaniem informacji o realizacji budżetu,
3) opracowywaniem harmonogramów dochodów i wydatków budżetu Gminy,
4) opracowywaniem planu finansowego zadań zleconych i realizowanych na podstawie porozumień,
5) sporządzaniem zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu Gminy, zadań zleconych i realizowanych na podstawie porozumień,
6) przygotowywaniem projektów uchwał Rady i zarządzeń Wójta w sprawach zmian w budżecie,
7) prowadzeniem księgowości analitycznej i syntetycznej budżetu Gminy,
8) prowadzeniem rozliczeń finansowych zadań zleconych i realizowanych na podstawie porozumień,
9) prowadzeniem analityki środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
10) prowadzeniem księgowości w zakresie rozliczeń GFOŚ i GW i Funduszu Socjalnego i środka specjalnego,
11) prowadzeniem rozliczeń umów o dzieło,
12) dokonywaniem rozliczeń z Urzędem Skarbowym,
13) kontrolą rachunków i faktur pod względem formalno-rachunkowym,
14) wystawianiem dyspozycji bankowych,
15) prowadzeniem spraw związanych z rewizją księgową,
16) obsługą kasowa Urzędu,
17) przygotowywaniem propozycji stawek podatków i opłat lokalnych,
18) opracowywaniem rocznego planu dochodów z podatków i opłat lokalnych,
19) dokonywaniem wymiaru i poboru podatków i opłat lokalnych,
20) windykacją zaległości podatkowych,
21) opiniowaniem podań i wniosków w sprawach dotyczących udzielania ulg, odroczeń, umorzeń oraz zaniechania poboru podatków i opłat,
22) prowadzeniem księgowości podatków i opłat,
23) prowadzeniem postępowania wyjaśniającego do wniosków podatkowych,
24) prowadzeniem spraw dotyczących wypłaty wynagrodzeń pracownikom (list płac), dokonywanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym i ZUS-em,
25) rozliczaniem podatku dochodowego od osób fizycznych, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne,
26) rozliczaniem umów zleceń,
27) sporządzaniem rocznych rozliczeń pracowników (PIT-ów),
28) prowadzeniem ewidencji przychodów z majątku gminy (czynszów) i windykacja tych należności,
29) prowadzeniem ewidencji podatkowej nieruchomości w systemie informatycznym w oparciu o art.7a ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. Nr 9 z 2002r, , poz. 84 z późń. zm.).
30) naliczaniem opłat, wystawianiem faktur, księgowaniem i windykacją należności za dostawę wody i odprowadzanie ścieków,
31) naliczaniem opłat, wystawianiem faktur i windykacją odpłatności za: zajęcie pasa drogowego, usługi świadczone przez Urząd Gminy, specyfikację istotnych warunków zamówienia,
40) ewidencją i rozliczaniem podatku VAT.

Kontakt:

(029) 761-31-07 wew. 112
Autor : Łukasz Wasilewski
Zredagował(a) : Łukasz Wasilewski
Data wprowadzenia : 2007-05-18 09:51:14
Data ostatniej modyfikacji : 2007-05-18 09:51:14
Liczba wyświetleń : 1260

Redaktor  Data modyfikacji 
Łukasz Wasilewski  09.10.2017 09:31pokaż tą wersję



licznik odwiedzin: 1077704