logo
Informacje ogólne » Załatwianie spraw » Referaty
Referat Budżetu i Finansów



Do zadań Referatu Budżetu i Finansów należy prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem projektu budżetu i sprawozdań finansowych, z obsługą finansowo - księgową Gminy oraz z wymiarem i poborem podatków, opłat i innych należności, a w szczególności:



1) opracowywanie projektu budżetu Gminy,
2) sporządzanie informacji o realizacji budżetu,
3) opracowywanie harmonogramów dochodów i wydatków budżetu Gminy,
4) opracowywanie planu finansowego zadań zleconych i realizowanych na podstawie porozumień,
5) sporządzanie zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu Gminy, zadań zleconych i realizowanych na podstawie porozumień,
6) przygotowywanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Wójta w sprawach zmian w budżecie,
7) prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej budżetu Gminy,
8) prowadzenie rozliczeń finansowych zadań zleconych i realizowanych na podstawie porozumień,
9) prowadzenie analityki środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
10) prowadzenie księgowości w zakresie rozliczeń zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
11) prowadzenie rozliczeń umów o dzieło,
12) dokonywanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym,
13) kontrola rachunków i faktur pod względem formalno-rachunkowym,
14) wystawianie dyspozycji bankowych,
15) obsługa kasowa urzędu,
16) przygotowywanie propozycji stawek podatków i opłat lokalnych,
17) opracowywanie rocznego planu dochodów z podatków i opłat lokalnych,
18) dokonywanie wymiaru i poboru podatków i opłat lokalnych,
19) windykacja zaległości podatkowych,
20) windykacja zaległości w opłatach za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
21) opiniowanie podań i wniosków w sprawach dotyczących udzielania ulg, odroczeń, umorzeń oraz zaniechania poboru podatków i opłat,
22) prowadzenie księgowości podatków i opłat lokalnych,
23) prowadzenie postępowania wyjaśniającego do wniosków podatkowych,
24) prowadzenie spraw dotyczących wypłaty wynagrodzeń pracownikom (list płac), dokonywanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
25) rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne,
26) rozliczanie umów zleceń,
27) sporządzanie rocznych rozliczeń pracowników (PIT-ów),
28) prowadzenie ewidencji podatkowej nieruchomości w systemie informatycznym w oparciu o art.7a ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. Nr 9 z 2002r, , poz. 84 z późń. zm.).
29) naliczanie opłat, wystawianie faktur, księgowanie i windykacja należności za dostawę wody i odprowadzanie ścieków,
30) ewidencja i rozliczanie podatku VAT
31) prowadzenie scentralizowanej obsługi finansowej placówek oświatowych,
32) współdziałanie z pracownikiem ds. organizacyjnych oświaty w zakresie prowadzenie spraw z zakresu planowania i realizacji oraz ewidencji wydatków osobowych, ubezpieczeń społecznych, ubezpieczeń zdrowotnych, dodatków do wynagrodzeń, nagród, kosztów podróży, ekwiwalentów przysługujących pracownikom jednostek oświatowych, a w szczególności:
a) weryfikacja sporządzonych listy płac,
b) weryfikacja dokumentacji do wypłat zasiłków z ubezpieczeń społecznych,
c) dokonywanie płatności podatku dochodowego od osób fizycznych i prowadzenie rozliczeń z tego tytułu z właściwym Urzędem Skarbowym,
d) dokonywanie naliczeń, sporządzanie dokumentów (druków) oraz prowadzenie rozliczeń w zakresie składek na ubezpieczenie społeczne, na ubezpieczenie zdrowotne i fundusz pracy,
e) terminowe rozliczanie i sporządzanie przelewów do ZUS (składki na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne i fundusz pracy), Urzędu Skarbowego (podatku dochodowego od osób fizycznych) i banków prowadzących rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe pracowników oraz innych naliczeń zgodnie z obowiązującymi przepisami,
33) opracowanie planu dochodów i wydatków jednostek oświatowych i ścisła współpraca z dyrektorami tych jednostek,
34) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
35) sporządzanie sprawozdawczości budżetowej,
36) nadzorowanie prawidłowego wykonania planów finansowych jednostek oświatowych i ścisła współpraca z dyrektorami tych jednostek,
37) dokonywanie wstępnych kontroli,
38) sprawdzanie zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
39) sprawdzanie kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
40) koordynacja projektów realizowanych przez jednostki oświatowe,
41) rozliczanie projektów z funduszy zewnętrznych (pomocowych) realizowanych przez jednostki oświatowe,
42) prowadzenie ewidencji dochodów i wydatków oraz sporządzanie sprawozdań w zakresie realizacji dochodów i wydatków zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami
43) prowadzenie ewidencji przychodów z majątku gminy i windykacja tych należności.

Autor : Łukasz Wasilewski
Zredagował(a) : Łukasz Wasilewski
Data wprowadzenia : 2007-05-18 09:51:14
Data ostatniej modyfikacji : 2017-10-09 10:31:30
Liczba wyświetleń : 357

Redaktor  Data modyfikacji 
Łukasz Wasilewski  18.05.2007 08:51pokaż tą wersję



licznik odwiedzin: 1077638