logo
Informacje ogólne » Załatwianie spraw
Referaty



Referat Rozwoju Lokalnego i Budownictwa zajmuje się:

1)inicjowanie działań o pozyskanie środków z Unii Europejskiej oraz przygotowywanie dokumentów merytorycznych i informacji niezbędnych do opracowania wniosków,
2)przygotowywanie i prowadzenie wniosków o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej,
3)przygotowywanie sprawozdań i informacji z realizacji projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej,
1)szczególnie staranne nadzorowanie umów o dofinansowanie projektów inwestycyjnych współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
2)rozliczanie projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w tym wykonywanie, monitorowanie, kontrola i sprawozdawczość,
3)przygotowywanie propozycji do budżetu gminy w zakresie planowania inwestycji i remontów kapitalnych od strony rzeczowo – finansowej,
4)organizowanie przetargów publicznych na projektowanie i wykonawstwo inwestycji i kapitalnych remontów oraz kosztorysowanie,
5)przygotowywanie i realizacja inwestycji kubaturowych i remontów kapitalnych,
6)przygotowywanie i realizacja inwestycji z zakresu uzbrojenia terenów budownictwa mieszkaniowego,
7)prowadzenie nadzoru inwestycyjnego lub organizowanie zastępstwa inwestycyjnego i opracowywanie projektów umów w tym zakresie,
8)kontrola bieżąca oraz koordynacja przebiegu przygotowania i realizacji inwestycji pod kątem zgodności z zakresem rzeczowo- finansowym zawartych umów,
9)weryfikacja kosztów oraz uruchamianie ich płatności,
10)organizowanie i prowadzenie remontów budynków administracyjnych i pomieszczeń biurowych urzędu gminy,
11)opracowywanie sprawozdań i informacji z realizacji inwestycji i kapitalnych remontów,
12)rozliczanie finansowo- rzeczowe zakończonych inwestycji i przekazywanie ich na stan mienia komunalnego,
13)realizacja i rozliczanie wspólnych inwestycji wykonywanych przez gminę przy współudziale finansowym społecznych komitetów i innych podmiotów,
14)organizowanie prac dla pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych i publicznych oraz nadzór nad tymi robotami,
15)organizacja prac społecznie użytecznych dla osób skierowanych do tych prac,
16)współdziałanie ze służbami komunalnymi gminy w zakresie funkcjonowania oczyszczalni ścieków, sieci kanalizacyjnej i wodociągowej, opisywanie i zatwierdzanie rachunków składanych przez te służby,
17)wydawanie warunków na przyłączenie się do sieci komunalnych,
18)nadzór nad wykonywaniem przyłączy do sieci kanalizacyjnej i sprawdzanie zgodności wykonawstwa z dokumentacją techniczną,
19)uczestniczenie na wezwanie organów nadzoru budowlanego w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych ,
20)wydawanie decyzji o warunkach zabudowy,
21)wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
22)stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego , decyzji o warunkach zabudowy w przypadkach jeżeli:
a) inny wnioskodawca uzyskał pozwolenie na budowę,
b) dla tego terenu uchwalono plan miejscowy, którego ustalenia są inne niż w wydanej decyzji,
23)wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia:
a) dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko jest obligatoryjne,
b) mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla którego sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko może być wymagane,
c) mogących oddziaływać na obszary NATURA 2000,
d) mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko może być wymagane, które mogą oddziaływać na obszar NATURA 2000,
e) mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko jest obligatoryjne, które mogą oddziaływać na obszar NATURA 2000,
24)prowadzenie rejestrów wydawanych decyzji,
25)prowadzenie sprawozdawczości GUS i GUNB,
26)przygotowywanie materiałów w sprawach nazewnictwa ulic i placów,
27)prowadzenia spraw związanych z nadawaniem numerów porządkowych nieruchomości,
28)opiniowanie projektów podziału nieruchomości i przygotowywanie postanowień w sprawie podziału nieruchomości,
29)prowadzenie spraw wynikających z przepisów o cmentarzach i chowaniu zmarłych,
30)współdziałanie z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w zakresie ochrony zabytków występujących na terenie Gminy,
31)sprawowanie opieki nad miejscami pamięci narodowej, grobami i cmentarzami wojennymi,
32)opracowywanie założeń dla projektów urbanistycznych, koordynacja tych opracowań ze strategią rozwoju Gminy,
33)opracowywanie koncepcji urbanistycznych do projektów zagospodarowania terenu,
34)nadzór nad opracowaniami planistycznymi (miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminny) realizowanymi przez podmioty zewnętrzne,
35)wydawanie wypisów i wyrysów ze studium i planów miejscowych,
36)ogłaszanie i organizowanie przetargów związanych z pracami planistycznymi oraz przygotowywanie projektów umów o udzielenia zamówienia,
37)prowadzenie analizy wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany planu zagospodarowania przestrzennego gminy,
38)naliczanie opłat, wystawianie faktur, księgowanie i windykacja należności za dostawę wody i odprowadzanie ścieków,
39)wystawianie faktur i rachunków za:
a) zajęcie pasa drogowego,
b) usługi świadczone przez Urząd Gminy,
c) specyfikację istotnych warunków zamówienia,
40) Ewidencja i rozliczanie podatku VAT.

Autor : Łukasz Wasilewski
Zredagował(a) : Łukasz Wasilewski
Data wprowadzenia : 2007-04-20 12:57:40
Data ostatniej modyfikacji : 2007-04-20 13:25:09
Liczba wyświetleń : 484

Redaktor  Data modyfikacji 
Łukasz Wasilewski  20.04.2007 11:57pokaż tą wersję



licznik odwiedzin: 1077639