Do zadań Referatu Rozwoju Lokalnego i Promocji należy prowadzenie spraw związanych z działalnością promocyjno - informacyjną na rzecz rozwoju gospodarczego Gminy, oraz obsługą informatyczną urzędu a w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z promocją Gminy, 2) przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń zgodnie z właściwością załatwianych spraw w ramach referatu, 3) współpraca w zakresie przygotowywania materiałów do druku dla wydawnictw zewnętrznych i własnych, 4) współdziałanie ze stowarzyszeniami, klubami i innymi organizacjami oraz udzielanie im pomocy w realizacji ich zadań, w tym prowadzenie procedury udzielania wsparcia finansowego na realizowane przedsięwzięcia w ramach programu współpracy; 5) współdziałanie w zakresie upowszechniania kultury i sztuki ze stowarzyszeniami i innymi organizacjami oraz udzielanie im pomocy w realizacji tych zadań, 6) organizowanie imprez kulturalnych, turystycznych i sportowych własnych oraz współdziałanie z innymi jednostkami i podmiotami w tym zakresie, 7) współpraca ze Skarbnikiem Gminy w zakresie bieżącej oceny realizacji budżetu w części dotyczącej przedmiotu działania referatu, 8) realizacja na obszarze Gminy zadań wynikających z przepisów w dziedzinie turystyki, rekreacji, kultury, sztuki i dziedzictwa narodowego oraz współpraca z innymi jednostkami i instytucjami w tym zakresie, 9) prowadzenie rejestru instytucji kultury, 10) podejmowanie działań promocyjno - informacyjnych na rzecz rozwoju gospodarczego gminy, 11) podejmowanie działań wspierających proces integracji europejskiej, w tym działalność informacyjna oraz kompleksowa realizacja programów i projektów, 12) prowadzenie rejestru projektów realizowanych przez Gminę wspartych zewnętrznym finansowaniem, 13) przygotowywanie projektów wieloletnich planów działań podejmowanych przez Gminę, 14) opracowywanie i aktualizacja dokumentów strategicznych Gminy m.in. plan rozwoju lokalnego, strategia rozwoju, program rewitalizacji, plany odnowy miejscowości, 15) uczestnictwo w działaniach zmierzających do współpracy Gminy z podmiotami krajowymi i zagranicznymi w zakresie integracji i rozwoju, 16) koordynacja gminnych przedsięwzięć podejmowanych w oparciu fundusze unijne, 17) wskazywanie na możliwości prowadzenia określonych rodzajów działalności gospodarczej na terenie gminy oraz udzielanie pomocy informacyjnej zainteresowanym podmiotom, 18) inicjowanie współpracy według formuły partnerstwa publiczno - prywatnego (PPP), 19) działanie na rzecz pozyskiwania ze źródeł zewnętrznych środków finansowych na realizację zadań Gminy, 20) prowadzenie spraw związanych z inwestycjami gminnymi finansowanymi ze środków Unii Europejskiej oraz współdziałanie z innymi referatami w tym zakresie, 21) koordynacja zamierzeń inwestycyjnych Gminy oraz współpraca w tym zakresie z referatem inwestycji, gospodarki komunalnej i drogownictwa, 22) współpraca w przygotowaniu dokumentacji technicznych i formalnoprawnych dotyczących inwestycji realizowanych przez referat, 23) prowadzenie postępowań o udzielanie zamówień publicznych wg właściwości prowadzonych spraw, 24) prowadzenie strony internetowej Gminy i Biuletynu Informacji Publicznej, bieżące dodawanie informacji oraz współpraca z innymi referatami w tym zakresie, 25) aktualizacja i dodawanie ogłoszeń o udzielenie zamówień publicznych na portal Urzędu Zamówień Publicznych, realizowanych przez Gminę Olszewo – Borki, 26) koordynacja i prowadzenie współpracy zagranicznej z innymi samorządami, 27) prowadzenie rejestrów ruchu turystycznego na terenie gminy, w tym w szczególności na obiektach zabytkowych, 28) współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w zakresie ochrony i konserwacji zabytków znajdujących się na terenie gminy, 29) prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem gminnego programu opieki nad zabytkami oraz monitorowaniem i sporządzaniem sprawozdań z jego realizacji, 30) współpraca z portalami informacyjnymi w zakresie działalności referatu oraz współdziałanie w tym zakresie z innymi komórkami i jednostkami organizacyjnymi, 31) przygotowywanie artykułów, informacji prasowych z zakresu działalności referatu oraz współdziałanie w tym zakresie z innymi komórkami i jednostkami organizacyjnymi, 32) współpraca z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami w zakresie podnoszenia jakości usług turystycznych w gminie, 33) aktywizowanie środowisk reprezentujących naukę, kulturę i turystykę w celu rozwoju turystyki na obszarze gminy, 34) prowadzenie spraw w zakresie opracowywania i monitorowania planu działań związanych z promocją gminy w kraju i za granicą, podejmowanych przez komórki organizacyjne Urzędu oraz weryfikacja ich zgodności z systemem identyfikacji wizualnej gminy, 35) realizowanie działań mających na celu budowanie wizerunku gminy, w tym: a) przygotowywanie materiałów promocyjnych, takich jak np. artykuły i reklamy w mediach - prasa, radio, telewizja, internet, przygotowywanie projektów graficznych materiałów promocyjnych wydawanych przez urząd, b) zapewnianie oprawy wizualnej podczas wydarzeń organizowanych i współorganizowanych przez gminę; 36) prowadzenie spraw w zakresie opiniowania projektów graficznych materiałów promocyjnych przygotowywanych przez komórki organizacyjne Urzędu w zakresie zgodności z systemem identyfikacji wizualnej gminy, 37) prowadzenie spraw w zakresie uzgadniania projektów stoisk wystawienniczych przygotowywanych przez komórki organizacyjne Urzędu w zakresie zgodności z systemem identyfikacji wizualnej gminy, 38) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem przez Wójta zgody na wykorzystanie herbu i logo Gminy, 39) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem świetlic wiejskich oraz wypożyczalni sprzętu turystycznego, 40) zapewnienie obsługi informatycznej urzędu w tym zakup niezbędnego wyposażenia i oprogramowania, 41) archiwizacja baz danych gromadzonych w systemie informatycznym.
|