Do właściwości Referatu Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Drogownictwa należy prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i realizacją inwestycji własnych Gminy, remontów kapitalnych infrastruktury kubaturowej i drogowej Gminy, spraw wynikających z ustawy prawo budowlane i ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, a w szczególności:
1) inicjowanie działań o pozyskanie zewnętrznych źródeł finansowania oraz współpraca z Referatem Rozwoju Lokalnego i Promocji w przygotowywaniu dokumentów merytorycznych i informacji niezbędnych do opracowania wniosków o dofinansowanie z zewnętrznych źródeł finansowania, 2) realizacja projektów oraz przygotowywanie sprawozdań i informacji z realizacji projektów dofinansowanych z zewnętrznych źródeł finansowania, 4) szczególnie staranne nadzorowanie umów o dofinansowanie projektów inwestycyjnych współfinansowanych z zewnętrznych źródeł finansowania, 5) współpraca z innymi referatami w zakresie rozliczania projektów współfinansowanych z zewnętrznych źródeł finansowania, 6) przygotowywanie propozycji do budżetu Gminy w zakresie planowania inwestycji i remontów kapitalnych od strony rzeczowo – finansowej, 7) organizowanie przetargów publicznych na projektowanie i wykonawstwo inwestycji i kapitalnych remontów oraz kosztorysowanie, 8) przygotowywanie i realizacja inwestycji kubaturowych i remontów kapitalnych, 9) przygotowywanie i realizacja inwestycji z zakresu uzbrojenia terenów budownictwa mieszkaniowego, 10) prowadzenie nadzoru inwestycyjnego lub organizowanie zastępstwa inwestycyjnego i opracowywanie projektów umów w tym zakresie, 11) kontrola bieżąca oraz koordynacja przebiegu przygotowania i realizacji inwestycji pod kątem zgodności z zakresem rzeczowo - finansowym zawartych umów, 12) opracowywanie sprawozdań i informacji z realizacji inwestycji i kapitalnych remontów, 13) rozliczanie finansowo - rzeczowe zakończonych inwestycji i przekazywanie ich na stan mienia komunalnego, 14) realizacja i rozliczanie wspólnych inwestycji wykonywanych przez gminę przy współudziale finansowym społecznych komitetów i innych podmiotów, 15) współdziałanie ze służbami komunalnymi Gminy w zakresie funkcjonowania oczyszczalni ścieków, sieci kanalizacyjnej i wodociągowej, opisywanie i zatwierdzanie rachunków składanych przez te służby, 16) wydawanie warunków na przyłączenie się do sieci komunalnych, 17) nadzór nad wykonywaniem przyłączy do sieci kanalizacyjnej i sprawdzanie zgodności wykonawstwa z dokumentacją techniczną, 18) uczestniczenie na wezwanie organów nadzoru budowlanego w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych, 19) wydawanie decyzji o warunkach zabudowy, 20) wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, 21) stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, decyzji o warunkach zabudowy w przypadkach jeżeli: a) inny wnioskodawca uzyskał pozwolenie na budowę, b) dla tego terenu uchwalono plan miejscowy, którego ustalenia są inne niż w wydanej decyzji, 22) wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia: a) dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko jest obligatoryjne, b) mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla którego sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko może być wymagane, c) mogących oddziaływać na obszary NATURA 2000, d) mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko może być wymagane, które mogą oddziaływać na obszar NATURA 2000, e) mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko jest obligatoryjne, które mogą oddziaływać na obszar NATURA 2000, 24) prowadzenie rejestrów wydawanych decyzji, 25) prowadzenie sprawozdawczości GUS i GUNB, 26) przygotowywanie materiałów w sprawach nazewnictwa ulic i placów, 27) prowadzenia spraw związanych z nadawaniem numerów porządkowych nieruchomości, 28) opiniowanie projektów podziału nieruchomości i przygotowywanie postanowień w sprawie podziału nieruchomości, 29) opracowywanie założeń dla projektów urbanistycznych, koordynacja tych opracowań ze strategią rozwoju Gminy, 30) opracowywanie koncepcji urbanistycznych do projektów zagospodarowania terenu, 31) nadzór nad opracowaniami planistycznymi (miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminny) realizowanymi przez podmioty zewnętrzne, 32) wydawanie wypisów i wyrysów ze studium i planów miejscowych, 33) ogłaszanie i organizowanie przetargów oraz przygotowywanie projektów umów o udzielenia zamówienia związanych z pracami planistycznymi, 34) prowadzenie analizy wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany planu zagospodarowania przestrzennego gminy, 35) zarządzanie siecią dróg gminnych, 36) przygotowywanie opinii w sprawie zmiany kategorii drogi, 37) inicjowanie i planowanie zadań związanych z utrzymaniem, konserwacją, modernizacją, ochroną i budową dróg gminnych, 38) przygotowywanie decyzji o przywróceniu pasa drogi gminnej do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia oraz naliczanie opłat i kar pieniężnych z tytułu zajęcia pasa drogowego wraz z ich windykacją, 39) sporządzanie wniosków w sprawie przyznania dodatkowych środków pieniężnych na zadania inwestycyjne związane z budową dróg gminnych, 40) przygotowywanie przetargów zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych na roboty, dostawy i usługi w zakresie drogownictwa, 41) zimowe utrzymanie dróg gminnych. 42) inicjowanie przedsięwzięć mających na celu nabywanie gruntów do zasobu Gminy oraz racjonalne gospodarowanie gruntami będącymi jej własnością, 43) prowadzenie postępowania administracyjnego oraz opracowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach określonych przepisami ustawy o gospodarce nieruchomościami a zwłaszcza w zakresie regulacji stanów prawnych nieruchomości, sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, użytkowanie, trwały zarząd, dzierżawa, najem, nabycie w drodze zasiedzenia lub użyczenie gruntów na rzecz osób prawnych i osób fizycznych, 44) prowadzenie spraw związanych z ustaleniem i aktualizacją opłat z tytułu użytkowania wieczystego i dzierżawy gruntów stanowiących własność Gminy oraz opłat adiacenckich, 45) prowadzenie spraw związanych ze zwrotem nieruchomości na rzecz byłych właścicieli, 46) przygotowywanie materiałów, opinii w ramach współpracy ze Starostą Ostrołęckim i Wojewodą Mazowieckim w prowadzeniu postępowania o zwrot nieruchomości wywłaszczonych, 47) gospodarowanie zasobami lokalowymi w budynkach komunalnych, a w tym: a) zawieranie umów najmu, b) prowadzenie spraw dotyczących zamiany lokali, c) prowadzenie spraw związanych z wykwaterowaniem z budynków zagrożonych, 48) przygotowywanie wniosków w sprawach podziału i rozgraniczania nieruchomości oraz scalania lub wymiany gruntów, 49) prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie decyzji w sprawie ustalenia jednorazowej opłaty za wzrost wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, 50) przygotowywanie wniosków w sprawie wywłaszczenia nieruchomości na cele publiczne, 51) występowanie z wnioskiem o ujawnienie w księdze wieczystej praw gminy do działek gruntu wydzielonych pod drogi publiczne, 52) prowadzenie rejestru umów cywilno-prawnych z zakresu wynajmu, dzierżawy, użyczenia mienia gminnego, 53) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego, 54) przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do inwentaryzacji mienia podlegającego komunalizacji, 55) przygotowywanie decyzji zatwierdzających projekt podziału nieruchomości.
|