Do zadań Referatu Organizacyjnego należą zadania związane z organizacją pracy urzędu, a w szczególności:
1) przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie Referatami materiałów dotyczących projektów uchwał Rady, jej Komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów, 2) prowadzenie rejestrów i przechowywanie uchwał podejmowanych przez organy Gminy, 3) przekazywanie korespondencji do i od Rady, jej Komisji oraz poszczególnych radnych, 4) przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady, jej Komisji, 5) podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzeniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady oraz jej Komisji, 6) organizowanie szkoleń radnych, 7) prowadzenie zbiorczych ewidencji skarg i wniosków wpływających do Urzędu, przekazywanie ich Referatom bądź stanowiskom pracy oraz innym jednostkom do załatwienia według właściwości, 8) prowadzenie spraw dotyczących szkolenia, kształcenia i doskonalenia zawodowego pracowników, 9) prowadzenie dokumentacji dotyczącej współpracy z sołectwami, 10) prowadzenie dokumentacji dotyczącej kontroli zewnętrznych, 11) zapewnienie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu jako pracodawcy, 12) przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji, 13) prenumerata czasopism i dzienników urzędowych, 14) nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych, 15) prowadzenie archiwum zakładowego i przekazywanie akt do archiwum państwowego, 16) zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie, w tym materiały biurowe i kancelaryjne, 17) prowadzenie księgi inwentarzowej, 18) przygotowywanie i organizowanie spraw związanych z wyborami i referendami, 19) nadzór nad pracownikami zatrudnionymi na stanowiskach pomocniczych i obsługi, 20) prowadzenie spraw z zakresu podziału terytorialnego, 21) prowadzenie rejestru zamówień publicznych w Urzędzie, 22) planowa realizacja ustalonych zamierzeń, w tym organizowanie i prowadzenie remontów budynków administracyjnych i pomieszczeń biurowych urzędu gminy, 23) opracowywanie i gromadzenie dokumentacji z pracy Rady i Komisji Rady, a także zapewnienie Przewodniczącemu i Wiceprzewodniczącym Rady oraz Komisjom Rady wszechstronnej pomocy w realizacji zadań określonych Statutem Gminy, 24) gromadzenie zbioru przepisów prawa miejscowego, udostępnianie go do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu, 25) przygotowywanie materiałów do sporządzania list diet radnych i członków komisji Rady, 26) przekazywanie uchwał Rady Gminy komórkom organizacyjnym Urzędu oraz zainteresowanym jednostkom organizacyjnym Gminy oraz do organu nadzoru, 27) prowadzenie rejestru wniosków składanych przez radnych oraz komisję, i prowadzenie rejestru skarg i wniosków składanych do Rady, 28) przekazywanie uchwał stanowiących prawo miejscowe do publikacji, 29) prowadzenie spraw pracowniczych oraz ewidencji akt osobowych pracowników w tym kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, 30) prowadzenie ewidencji i statystyki w sprawach osobowych, 31) koordynowanie spraw związanych z urządzeniami komputerowymi stanowiącymi własność Urzędu, 32) prowadzenie postępowań zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych w zakresie zakupu sprzętu komputerowego i programów komputerowych, oraz zaopatrzenia materiałowo-technicznego urzędu, 33) obsługa poczty elektronicznej w Urzędzie, 34) prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej, 35) prowadzenie spraw związanych z techniczną obsługą Urzędu i zapewnienie warunków do jego sprawnego funkcjonowania, 36) nadzorowanie przestrzegania regulaminu pracy, 37) prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy i ochrony zdrowia, gospodarowanie odzieżą ochronną, 38) prowadzenie kancelarii urzędu, 39) realizowanie zaopatrzenia materiałowo - technicznego, 40) zapewnienie zabezpieczenia technicznego warunków przeprowadzania wyborów prezydenckich, parlamentarnych i samorządowych oraz referendum, a także współpraca w tym zakresie, 41) prowadzenie zbiorczej ewidencji skarg i wniosków, 42) prowadzenie dokumentacji spraw związanych z dokonywaniem ocen okresowych pracowników, 43) prowadzenie zbioru aktów prawnych wydawanych przez Wójta Gminy, 44) realizacja zadań związanych z wyborem ławników, 45) prowadzenie rejestru jednostek pomocniczych Gminy oraz zapewnienie im niezbędnej pomocy, 46) prowadzenie spraw związanych z organizacją robót publicznych i staży absolwenckich, 47) inicjowanie działań o pozyskanie zewnętrznych źródeł finansowania oraz współpraca z poszczególnymi referatami w przygotowywaniu dokumentów merytorycznych i informacji niezbędnych do opracowania wniosków o dofinansowanie z zewnętrznych źródeł finansowania, 48) organizacja pracy i nadzór nad pracownikami zatrudnionymi na stanowiskach obsługi wymienionymi w §15 ust. 1 pkt 1 lit. c). |