logo
Informacje ogólne » Załatwianie spraw » Referaty
Referat Organizacyjny



Do zadań Referatu Organizacyjnego należą zadania związane z organizacją pracy urzędu, a w szczególności:

1) przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie Referatami materiałów dotyczących projektów uchwał Rady, jej Komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
2) prowadzenie rejestrów i przechowywanie uchwał podejmowanych przez organy Gminy,
3) przekazywanie korespondencji do i od Rady, jej Komisji oraz poszczególnych radnych,
4) przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady, jej Komisji,
5) podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzeniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady oraz jej Komisji,
6) organizowanie szkoleń radnych,
7) prowadzenie zbiorczych ewidencji skarg i wniosków wpływających do Urzędu, przekazywanie ich Referatom bądź stanowiskom pracy oraz innym jednostkom do załatwienia według właściwości,
8) prowadzenie spraw dotyczących szkolenia, kształcenia i doskonalenia zawodowego pracowników,
9) prowadzenie dokumentacji dotyczącej współpracy z sołectwami,
10) prowadzenie dokumentacji dotyczącej kontroli zewnętrznych,
11) zapewnienie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu jako pracodawcy,
12) przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji,
13) prenumerata czasopism i dzienników urzędowych,
14) nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
15) prowadzenie archiwum zakładowego i przekazywanie akt do archiwum państwowego,
16) zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie, w tym materiały biurowe i kancelaryjne,
17) prowadzenie księgi inwentarzowej,
18) przygotowywanie i organizowanie spraw związanych z wyborami i referendami,
19) nadzór nad pracownikami zatrudnionymi na stanowiskach pomocniczych i obsługi,
20) prowadzenie spraw z zakresu podziału terytorialnego,
21) prowadzenie rejestru zamówień publicznych w Urzędzie,
22) planowa realizacja ustalonych zamierzeń, w tym organizowanie i prowadzenie remontów budynków administracyjnych i pomieszczeń biurowych urzędu gminy,
23) opracowywanie i gromadzenie dokumentacji z pracy Rady i Komisji Rady, a także zapewnienie Przewodniczącemu i Wiceprzewodniczącym Rady oraz Komisjom Rady wszechstronnej pomocy w realizacji zadań określonych Statutem Gminy,
24) gromadzenie zbioru przepisów prawa miejscowego, udostępnianie go do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu,
25) przygotowywanie materiałów do sporządzania list diet radnych i członków komisji Rady,
26) przekazywanie uchwał Rady Gminy komórkom organizacyjnym Urzędu oraz zainteresowanym jednostkom organizacyjnym Gminy oraz do organu nadzoru,
27) prowadzenie rejestru wniosków składanych przez radnych oraz komisję, i prowadzenie rejestru skarg i wniosków składanych do Rady,
28) przekazywanie uchwał stanowiących prawo miejscowe do publikacji,
29) prowadzenie spraw pracowniczych oraz ewidencji akt osobowych pracowników w tym kierowników jednostek organizacyjnych Gminy,
30) prowadzenie ewidencji i statystyki w sprawach osobowych,
31) koordynowanie spraw związanych z urządzeniami komputerowymi stanowiącymi własność Urzędu,
32) prowadzenie postępowań zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych w zakresie zakupu sprzętu komputerowego i programów komputerowych, oraz zaopatrzenia materiałowo-technicznego urzędu,
33) obsługa poczty elektronicznej w Urzędzie,
34) prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej,
35) prowadzenie spraw związanych z techniczną obsługą Urzędu i zapewnienie warunków do jego sprawnego funkcjonowania,
36) nadzorowanie przestrzegania regulaminu pracy,
37) prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy i ochrony zdrowia, gospodarowanie odzieżą ochronną,
38) prowadzenie kancelarii urzędu,
39) realizowanie zaopatrzenia materiałowo - technicznego,
40) zapewnienie zabezpieczenia technicznego warunków przeprowadzania wyborów prezydenckich, parlamentarnych i samorządowych oraz referendum, a także współpraca w tym zakresie,
41) prowadzenie zbiorczej ewidencji skarg i wniosków,
42) prowadzenie dokumentacji spraw związanych z dokonywaniem ocen okresowych pracowników,
43) prowadzenie zbioru aktów prawnych wydawanych przez Wójta Gminy,
44) realizacja zadań związanych z wyborem ławników,
45) prowadzenie rejestru jednostek pomocniczych Gminy oraz zapewnienie im niezbędnej pomocy,
46) prowadzenie spraw związanych z organizacją robót publicznych i staży absolwenckich,
47) inicjowanie działań o pozyskanie zewnętrznych źródeł finansowania oraz współpraca z poszczególnymi referatami w przygotowywaniu dokumentów merytorycznych i informacji niezbędnych do opracowania wniosków o dofinansowanie z zewnętrznych źródeł finansowania,
48) organizacja pracy i nadzór nad pracownikami zatrudnionymi na stanowiskach obsługi wymienionymi w §15 ust. 1 pkt 1 lit. c).

Autor : Łukasz Wasilewski
Zredagował(a) : Łukasz Wasilewski
Data wprowadzenia : 2007-05-18 11:16:24
Data ostatniej modyfikacji : 2017-10-09 10:30:20
Liczba wyświetleń : 366

Redaktor  Data modyfikacji 
Łukasz Wasilewski  09.10.2017 09:27pokaż tą wersję
Łukasz Wasilewski  18.05.2007 10:16pokaż tą wersję



licznik odwiedzin: 1077638