logo
Informacje ogólne » Załatwianie spraw » Samodzielne stanowiska pracy
Urząd Stanu Cywilnego



Urzęd Stanu Cywilnego zajmuje się sprawami związanymi z rejestracją urodzeń i zgonów oraz prowadzenie spraw związanych z zawieraniem małżeństw a w szczególności:
1) sporządzaniem aktów urodzeń i zgonów, prowadzenie dokumentacji, wydawanie zaświadczeń i wypisów zgodnie
z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
2) sporządzaniem aktów urodzeń i zgonów w przypadku, gdy zdarzenie to miało miejsce za granicą i akt nie został sporządzony,
3) wpisywaniem do ksiąg miejscowych - aktów urodzeń i zgonów sporządzonych za granicą,
4) uroczystym przyjmowanie oświadczeń o wstąpienie w związek małżeński,
5) sporządzaniem aktów małżeństwa, prowadzenie dokumentacji związanej z zawieraniem związków małżeńskich, wydawanie odpisów aktów małżeństwa, wydawanie zaświadczeń w celu zawarcia związku małżeńskiego przed duchownym oraz za granicą,
6) przygotowywaniem dokumentów do wydania dowodów stwierdzających tożsamość, prowadzenie archiwum, kopert wydawanych dowodów osobistych,
7) prowadzeniem spraw związanych z wydawaniem zgody na publiczną zbiórkę pieniędzy oraz zgromadzeń na terenie gminy,
8) prowadzeniem korespondencji z placówkami polskimi za granicą i placówkami państw obcych w Polsce dotyczącej rejestracji stanu cywilnego,
9)prowadzeniem archiwum USC.

Kontakt:

(029) 761-31-07 wew. 108,
(029) 761-31-82
Autor : Łukasz Wasilewski
Zredagował(a) : Łukasz Wasilewski
Data wprowadzenia : 2007-05-18 11:28:04
Data ostatniej modyfikacji : 2015-06-08 09:10:34
Liczba wyświetleń : 287

Redaktor  Data modyfikacji 
Łukasz Wasilewski  18.05.2007 10:28pokaż tą wersję



licznik odwiedzin: 1077639